סערה בכנסת • "לא מנענו מהעצורים הנחת תפילין והדלקת נרות חנוכה"

    איתי גדסי | צילום: איציק הררי, דוברות הכנסת 1 Comment on סערה בכנסת • "לא מנענו מהעצורים הנחת תפילין והדלקת נרות חנוכה"
    16:05
    06.05.24
    קובי פינקלר No Comments on המבצע הצבאי בטול כרם: מחבל חוסל, מטענים הושמדו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשעה האחרונה התחוללה סערה בוועדת החוקה של הכנסת בדיון על עצורי ההצתה בכפר דומא. ח"כ אורי מקלב העלה את הטענה כי על פי דברי משפחתו של אחד העצורים – נמנע ממנו להניח תפילין ולהדליק נר חנוכה.

    בתגובה לשאלתו של מקלב, ענה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי ואמר כי "לא מנענו מהעצורים הנחת תפילין והדלקת נרות חנוכה", ובזה כפר בטענות משפחת העצור.

    קודם לכן, פרסמה משפחת העצור אגרת פומבית שבה היא סיפרה כי "בן משפחתנו, נער בן 18 עצור זה שבועיים במתקני השב"כ. חוקרי השב"כ מנסים לקשור בינו ובין ההצתה שאירעה בקיץ בכפר דומא".

    "במשך שבועיים הוא נחקר יום ולילה, לא ניתן לו לפגוש עורך דין או לדבר עם בני משפחתו, ולא ניתן לו טיפול רפואי שנזקק לו", לטענתם, "כבר שבועיים נשללות ממנו זכויות בסיסיות אלו המגיעות לו כחוק, ובנוסף לא תמיד מאפשרים לו להתפלל ולהניח תפילין ובשבוע שעבר נמנעה ממנו אף האפשרות להדליק נר חנוכה", כתבו בני המשפחה.

    בהמשך הוסיפו כי "כאזרחי מדינת ישראל אנו המומים ונבוכים מול הרמיסה הבוטה של כל זכויות האדם הבסיסיות של נער שלא הוגש נגדו כתב אישום, ואשר ידוע למערכת המשפט שיש לו אליבי לגבי החשדות המיוחסים לו כביכול".

    "אנו עושים מאמץ לפנות לגורמים המתאימים ולעשות כל שביכלתנו על מנת לעזור לו לקבל את הזכויות המגיעות לו ולהוכיח בע"ה את חפותו", נכתב באגרת הפומבית.

    "ראינו בשבוע שעבר כיצד התייצבות של היישוב כוכב השחר כאיש אחד לתמיכה בתושב הישוב אשר נעצר ונחקר אף הוא במתקני השב"כ הועילה, והוא שוחרר לביתו בערב שבת. אנו מבקשים מכל מי שלב יהודי פועם בקרבו להצטרף למאמצים שלנו, לפנות לאנשי ציבור, לעשות כל מה שיוכל ולמחות מעל כל במה על העוול הנורא המתרחש במדינת ישראל הדמוקרטית".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ושהדת"ל ימשיכו להאמין בתחילת צמיחת גאולתינו